Monday, 2017-09-25, 11:02 AM
Welcome Guest | RSS

ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ "ВАСИЛ ЛЕВСКИ"    С.БОЗВЕЛИЙСКО  ОБЛ.ВАРНА

Statistics

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0

Ресурсно подпомагане

С ГРИЖА ЗА ДЕЦАТА СЪС СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ

 

    Началото на включващото обучение в ОУ "Васил Левски" се поставя през 2008г. С ресурсен учител, назначен от Ресурсен център-Варна. За периода 2008/2013г. Се работи с 12 деца със специални образователни потребности. Това обучение се дефинира като съвместно обучение на деца със СОП и здрави деца в масовото училище чрез квалифицираното подпомагане от специален педагог-ресурсен учител. Взаимодействието между учителите, родителите и всички участници в процеса за интегриране на децата със специални образователни потребности, прави интегриращия процес много по-лесен. Всички ние работим много добре съвместно, като съгласуваме дейността помежду си.

   При работата си с учениците се ръководя от следните цели:

- " Да се учим да учим "-овладяването на знания и компетентности е насочено не само към академичните области, но и към формиране на навици и взаимодействие с учителя и спазване на училищните правила.

- " Да се учим да правим "- за да бъде обучението достъпно се използват интерактивни и нестандартни методи, конструктивни игри, образователен софтуер, практически упражнения. Забавни са часовете за апликиране, моделиране, оцветяване, където се изработват предмети за училищните изложби. За подобряване на координацията и сръчността, тактилните и вкусовите усещания много подходящи са игрите за баланс, низане и сортиране.

- " Учим се да живеем в разбирателство с другите "-игрите в междучасията, посещенията на обществени места. Щастливи мигове са училищните тържества и спортни прояви.

    Родителите системно получават информация за емоционалното и интелектуално развитие на децата си. Много обнадеждаващо е това, че започнаха да търсят моята помощ за начините, по които да си взаимодействат както с класните ръководители, така и с учителите, които преподават на децата им. Учителите от общообразователното училище споделят повече с ресурсния учител своите проблеми, свързани с обучението и възпитанието не само на децата със специални образователни потребности, но и на други деца от класа. Това ми дава куража да продължа да работя още повече в тази насока, да помагам и да бъда полезна в името на децата. Фактори, които влияят върху развитието и обучението на децата и учениците със специални образователни потребности са много. Един от тях е училищната среда. В ОУ " Васил Левски "с.Бозвелийско е фактор, който повлиява добре на обучението и развитието на децата. Благодарение на ръководството бе отделено нужното внимание, за да предостави условия за работа, отговорно подходи към проблемите на интегрираното обучение, предостави възможност да бъде обособен мултифункционален кабинет, който е оборудван с нови мебели и нова техника.

 

   В него има много образователни и дидактични игри, които ресурсният учител използва в процеса на работата си, а така също използването на различни образователни, компютърни игри и презентации, които направиха работата с децата още по-приятна и ползотворна. Благодарение на ръководството на училището и съвместната помощ на всички колеги и с наличният ресурс стаята се превърна в едно уютно и приветливо място, за да могат децата да се чувстват приятно и удобно.

   Като цяло децата със специални образователни потребности са приети в училищната среда. Децата от класовете, в които учат, са толерантни към тях, не ги игнорират. Този начин на обучение дава възможност учебният процес да се организира така, че да се удовлетворяват особените потребности на всяко дете. Активизират се ресурси, които са насочени към стимулиране на равноправието на учениците и създаване на възможности за тяхното участие във всички аспекти на живота на групата / класа /.

   На последно място бих искала да цитирам една мисъл на Мария Монтесори.

   " Предразсъдък си е проправил път в разбиранията на възрастния-това, че живота на детето може да бъде променен или подобрен само чрез преподаване. Този предразсъдък възпрепятства разбирането на факта, че детето само се изгражда, че то има учител в себе си и че този вътрешен учител също следва програма и техника на обучение, и че ние възрастните признавайки този непознат учител може да се насладим на привилегията и късмета да бъдем верни помощници и служители, като помагаме и съдействаме. "

Веселка Първанова-ресурсен учител

 

 

  

        

Обучение ПО индивидуална образователна ПРОГРАМА И ресурсно подпомагане    http://www.rcrusse.eu/obuchenie.html

Обучение на децата с тежки увреждания / наръчник за родители /    http://jtint.com/rdbz/images/rdbz.org_narychnik_obrazovanie_2010.pdf

Хиперактивното дете И проблемите В обучението МУ  http://sou-ivanvazov.eu/малчугани/за-родителите

 
 
 
 
Search
Calendar
«  September 2017  »
SuMoTuWeThFrSa
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930